03 Mei 2013

mengundi

Demam pilihanraya makin kemuncak. Lagi 2 hari je. Ni adalah pengalaman pertama aku sebagai pembuang undi. Teruja betul.
Pape pun meh layan karoeke dulu :)
Kadang-kadang aku melayan juga berita di TV3. Kelakar jugak diorang duk ulang isi kandungan yang sama. Ramai yang keluar parti A, join parti B. Parti C tak tunai janji, dan ramai yang kecewa.
Kita sebagai orang melayu yang muslim memang tak banyak soal dalam hal agama. Bila ada kaitan dengan akidah dan akhlak, ditambah dengan sumpah laknat, kita terus tak celik luas-luas. Tengok je apa yang ada depan mata.
 Kadang-kadang lawak jugak bila duk tengok banner ni. Mengundi je terus boleh kahwin pasal dapat bantuan minimum 20k...mungkin lebih pasal kena buat plastic surgery. LOL.
 Akhir kata, undilah dengan cermat, pilih lah dengan mata terbuka serta hormati pilihan orang lain. Adios amigos.

2 komeng:

maro rozalez berkata...

terbaik...sebelum gelap..selepas cerah.. sgt lah plastic surgerynyerr

wenkhadi berkata...

tp husam kalah plak...xpela..harap cuba lagi.