30 Julai 2019

android phone saye

Okey, sebenarnya aku takde apa-apa yang best nak diupdatekan.

Baru-baru ni entah macam mana aku jadi terminat kat Android. Mula-mula aku ingat nak beli samsung yang murah-murah, tapi tengok sony ericsson pun ok jugak. Takde la budget tinggi sangat sebab fikir ini hanya handset, tak perlu nak berbelanja tinggi untuk handset. Cukup la dengan minimum specification.

Jadi bermula la aku mengusha apa kebaikan dan keburukan enset ni kat youtube. So far ok la. Tengok gambar-gambar kat bawah:

kotak

size handset di tapak tangan

sebahagian games

angry bird !!! games simple tapi aku suke :)

Apa yang best adalah semua aplikasi untuk social networking macam facebook memang best. Banyak games dan aplikasi yang boleh dimuatturun dari android market secara percuma. Nak best lagi, kena pandai buat modifikasi atau hack pada sistem, ada orang cakap sebagai jailbreak, dan ada jugak orang cakap rooting. Disebabkan secara default, semua aplikasi dan games yang diinstall akan disimpan didalam memori telefon. Jadi ianya perlu diubah supaya semua installation disimpan didalam memori kad.

Ada macam-macam software yang best. Nanti aku citer dalam post yang lain. :)

2 komeng:

liz berkata...

maroh ngat sek pegawai turus lening,,,

lalalililulu berkata...

pe ko membebel tuh liz...aku xpaham...speak key el ples...