30 Julai 2019

kereta rare

Semua orang ada minat-minat yang rare. Contohnya seperti Liz Arnisyah yang minat helmet dan stiker ,ustazah iffa yang meminati figure kartun manakala elly pula minat kat handbag. Minat-minat rare ni berlaku apabila si mangsa memang minat pada benda tersebut, dan pabila ternampak barang tu....si mangsa tak boleh fikir panjang...terus menyambar.hehe,,,..betul dop?

Malas nak citer panjang pasal minat yang rare.

Cuaca semalam amat panas, tapi tak menghalang aku, mekjue dan pian pergi ke The Curve semata-mata nak tengok Transformer 3. Tapi malang betul, tiket dah habis pada sesi petang. Memang kemaruk nak tengok, dan akhirnya kami bersepakat nak mencuba nasib kat One Utama pulak. Bila dah sampai kat OU,masuk je kat basement parking..terus mata aku tertumpu kat satu kedai. Kedai Tamiya namanya.

Bila dah siap beli tiket, aku ajak diorang pegi kat kedai Tamiya tu. Kedai pun ok la...banyak mainan pasang sendiri kat sini. Dan tetiba mata aku terpandang 2 objek yang aku dah mention didalam ENTRI sebelum ni. Pastu aku cakap kat Pian, aku nak beli sebijik. Pastu Pian pulak cakap nak support sebijik. Mekjue tak cakap pun nak support sebijik sebab dia tak minat..hehe. Benda berbijik tu adalah:

dash 1 dan dash 01

Memang tak tahan. Dulu masa budak-budak aku selalu main kereta ni. Race dengan kawan-kawan kat dalam longkang sekolah. Ni adalah improvement version yang dihasilkan pada tahun 2009, yang mana menggunakan double shaft motor. Bukan menggunakan motor yang lama. Position enjin bukan kat belakang, tapi kat tengah body.

Bila dah bayar, aku pun lepak kat tepi litar. Terus pasang. Oh ye... ada sorang brader cina bawak anak dia datang main kete dash kat sini sebab sini ada litar. Selamba je diorang duk upgrade enjin..pastu test. Aku suspek brader cina ni mesti otai-otai kete dash 15 tahun yang lepas.

Gambar-gambar:
Kedai
Litar
tak pasang lagi
pian baru nak pasang
siap pasang: super emperor 01
siap pasang: emperor 1
keduanya

Secara logiknya aku mengaku ini adalah satu pembaziran. Keinginan dan bukan keperluan. Tapi disebabkan model ni sangat rare, dan ni adalah satu memori aku masa budak-budak dulu, maka aku beli. Cadang nak letak kat atas dashboard kereta, tapi sayang la kalo kena sunburn. Satu lagi, pada pandangan aku ianya lagi cool berbanding dengan meletakkan koleksi kereta ferrari...pada aku la. Pada korang?

6 komeng:

Melissa Mjb berkata...

dulu aku selalu pergi sini. temankan ex aku beli brg2 tamiya. cun tempat ni.

AnaqiHawwari berkata...

pada aku, baik tambah collecton cicak kat dashboard kete. Lagi rare!

Tapi,
pada aku lah...

hahaha...

missyikeen berkata...

ok je letak kete 2..hehe,kt dshbrd kete aku lak..aku letak patung rimau..lg style kn..hehe

wenk berkata...

mel:tempat mmg ok la. Aku rase nk beli lagi..tggu bonus masuk dulu. :)

shaqi:letak labah2 lak...kat bumbung

ekin: cool...x payah pegi zoo la pasni..hehe

liz berkata...

kalau nak cakap pasal barang rare liz memang suka.tapi semua tu memerlukan modal yang banyak..n kadang tak termampu nak memiliki.btw, it looks like your new hobby already created.:)

wenk berkata...

liz: Can't help, we're kids from 90's who's got influenced by TV programs not by internet.BTW, this is such a good memories kan. LOL